Den negativa diabetestrenden har brytits

Hallå i natten. Det är med glädje jag skriver detta inlägg. Nåt väldigt positivt hände efter mitt senaste besök hon diabetesläkaren, en man som jag verkligen tycker om. Hans heter han och är överläkare på diabetesmottagningen på Varbergs sjukhus. På något sätt lyckades han få mig att få bättre kontroll över min diabetes typ 1. Sättet han gjorde på var egentligen rätt enkelt; han var bara positiv mot mig. I september hade mitt HbA1c ökat från 72 till 92 och jag har varit rätt nedstämd efter detta. Denna gång, i december hade det sjunkit till 86, rätt värdelöst enligt mig men inte enligt min läkare som ser varje framsteg som nåt stort.

unnamed

Har även blivit mer aktiv på mitt ”diabetesrelaterade” konto på Instagram. Där har jag kommit i kontakt med många sköna människor, sådana som verkligen bidrar med mycket och som stimulerar mig till att fortsätta den ”bättre vägen” som diabetiker. Snittar idag ca 7 på över 250 glukosmätningar. Så bra har jag aldrig legat tidigare. Mitt mål är att sänka HbA1c till under 60 men strävar mot att ligga under 70 nästa gång.

diadaddy

Min dssk har även nämnt att jag eventuellt kommer få testa en CGM eller Freestyle Libre. Det gjorde mig väldigt glad och förväntansfull. Fast ord är rätt klent, jag tror på detta när sensorn sitter på min arm. Men visst, hellre att hon säger att jag kanske får testa än att hon avpoletterar mig helt och hållet.

2 tankar på “Den negativa diabetestrenden har brytits

  1. Thomas Askerling

    Skönt att se att du verkar bestämt dig för att ta kontroll! Hoppas verkligen du får din Libre (eller cgm), då den har gjort underverk för min diabetes. Kanske inte enormt på mitt HbA1c, men absolut på livskvalitén.

    Svara

Lämna en kommentar